Events
Semnătura Electronică - eID
May 14, 2020, E-CONFERINTA PLATFORMA ZOOM,

Semnatura Electronia eID in Romania - Aspecte Reglementare si Implementare

Lumea se schimbă iar interacțiunile digitale vor deveni norma in relațiile contractuale cu partenerii de afaceri si autoritățile publice.

Adoptarea la scara largă a semnăturilor electronice și a înregistrărilor digitale este un proces cu o relevanță deosebită in actualul context.

Insă, cu fiecare avans legal și tehnic, rămân multe de făcut in implementarea practică din Romania.

Desi odată cu publicarea OUG 38 în vigoare de la 7 aprilie 2020 care conferă o valoare juridică sporită semnăturii electronice, se crează cadrul legislativ pentru accelerarea procesului de interacțiune electronică, rămân multe semne de intrebare in implementarea practică din Romania, generate si de dificultatea de corelare cu prevederile Regulamentului eIDAS.

Vă vom prezenta in cadrul conferinței principiile care ghidează organizațiile guvernamentale, publice și private prin inițiative de transformare digitală și soluții de promovare a semnăturilor electronice la distanță și înregistrărilor electronice sigure și accesibile în Romania. 

 AGENDA SUBIECTE DEZBATERE SI PREZENTĂRI 

  • Stadiul actual al reglementării și implementării în practica românească și europeană 
  • Identitatea electronică – Regulamentul eIDAS 
  • Tipuri de semnătură electronică și efectele lor juridice 
  • Digital Transformation HUB - Cum se pot implementa procesele de semnare electronica in mai putin de 3 luni calendaristice? 
  • Cum alege instituția publică tipul de semnătură electronică solicitată? 
  • Efecte juridice pentru semnături electronice provenind dintr-un stat non-UE 
  • Evaluarea nivelului de securitate și verificarea informațiilor de identitate electronică 
  • Automatizarea procesului de semnare electronică 
  • Fluxuri de semnare și integrarea funcționalitătilor pentru procesarea documentelor 
  • Opțiuni pentru emiterea certificatelor digitale de semnătură electronică calificată 
  • Bune practici și aspecte de integrare a semnăturii electronice 
  • Analiza riscurilor și clasificarea datelor 

Înscriere: Participarea in audienta este gratuita. Vizitati pagina de inregistrare pentru a primi codul de acces.

INFORMATII GENERALE

Limba de desfasurare si prezentare: română 

Condiții de înregistrare: Programul și temele sesiunilor de discutii pot fi modificate. În cazul în care conferința va fi anulată din motive de forță majoră, sau pentru alte motive obiective, organizatorul își rezervă dreptul de a anula conferința. În cazul anulării, toți participanții vor fi informați cu promptitudine.

Protecția datelor și partajarea detaliilor de contact

Organizatorul conferinței va colecta și păstra datele dumneavoastră personale pentru pregătirea și desfășurarea conferinței, precum și pentru a vă informa cu privire la viitoarele proiecte legate de sectorul dumneavoastră și de domeniul de activitate. Datele dvs. de contact vor fi transmise numai partenerilor implicați direct în procesul de organizare a conferinței . Dacă aveți întrebări cu privire la politica noastră de confidențialitate și la procesarea mesajelor dvs. de poștă electronică și a datelor personale aferente, nu ezitați să ne scrieți la [email protected] 

 

 

Program
10:00 - 10:05
INCEPERE WEBINAR
  •   Deschidere sesiune webinar și prezentarea participanților

 

 

10:05 - 11:30
Stadiul actual al reglementării și implementării în practica românească și europeană

Invitați confirmati

  • Sabin Sărmaș - Președinte, Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei 
  • Mihai Băbescu  - Solution Sales Business Automation, Asseco SEE
  • Andrei Nicoară - Specialist în e-guvernare
  • Ruxandra Bologa - Partener NNDKP
  • Adrian Floarea - CEO, Certsign
  • Bogdan Popovici - Arhivele Nationale
  • Liviu Stanciu - Expert elaborare strategie Smart City, Primaria Alba Iulia

 AGENDA SUBIECTE DEZBATERE SI PREZENTĂRI 

  • Identitatea electronică – Regulamentul eIDAS 
  • Tipuri de semnătură electronică și efectele lor juridice 
  • Digital Transformation HUB - Cum se pot implementa procesele de semnare electronica in mai putin de 3 luni calendaristice? 
  • Cum alege instituția publică tipul de semnătură electronică solicitată? 
  • Nevoia de identificare electronică unică in digitalizarea serviciilor publice
  • Efecte juridice pentru semnături electronice provenind dintr-un stat non-UE 
  • Evaluarea nivelului de securitate și verificarea informațiilor de identitate electronică 
  • Automatizarea procesului de semnare electronică 
  • Fluxuri de semnare și integrarea funcționalitătilor pentru procesarea documentelor 
  • Opțiuni pentru emiterea certificatelor digitale de semnătură electronică calificată 
  • Bune practici și aspecte de integrare a semnăturii electronice 
  • Analiza riscurilor și clasificarea datelor 


11:30 - 12:00
SESIUNE DE INTREBARI

Discuții libere, Q & A

Speakers
Sponsors
Media partners
Venue
E-Conferinta platforma ZOOM
Phone:

Procedura de accesare a videoconferinței pe platforma de webinar ZOOM

Accesare ZoomMeeting în browserul de internet

Se accesează link-ul oferit de către GovNET pe e-mail,  apoi click launch video

Se introduc Meeting ID și parola (din mailul primit)

Se deschide aplicația ZOOM, unde ne putem conecta CU CONT existent, CONT NOU sau FĂRĂ CONT

Rezerva
Participarea la aceasta conferinta este gratuita , cu confirmare prealabila din partea organizatorului si primirea codului individual de acces.
Pentru alte detalii va rugam sa contactati echipa de organizare adresa: [email protected]



Govnet Next Events